Ринок бітумної черепиці США

Історія створення найбільшого в світі ринку бітумної черепиці почалася майже 2 сторіччя тому. Так перед американським суспільством вперше постав новий матеріал для покрівлі у вигляді рулонного картону, з нанесеним на всі боки бітумних шаром.

На початку ХХ століття рулон вперше розрізали і стали продавати окремі шестигранні і прямокутні фрагменти. Варто відзначити, що назва «черепиця» закріпилося за матеріалом завдяки Європі, хоча в Північній Америці його досі називають гонтом. Достаток квітів обмежилося лише двома варіантами - червоним і сірим.

До 1911 року бітумна черепиця залишалася в тіні, не викликаючи ажіотаж оточуючих. І тільки через деякий час, зі зміною якості, зріс попит на матеріал. Як результат, в 40-х роках минулого століття 45% будинків США були покриті бітумною черепицею.

В якості головного становить бітумної черепиці виступав будівельний бавовняний картон. Однак під час Другої світової війни імпорт бавовни виявився скрутний. Підкоряючись обставинам, виробники ввели покрівельний картон на основі целюлози замість бавовни, і справили «органічну» черепицю. При її створенні використовували 2 типу бітуму: м'який просочував картонну основу, в той час як більш твердий стабілізований - розташовувався з двох сторін просоченого картонного полотна. Лицьова сторона відводилася кам'яної крихті.

Відкриттям бітумного матеріалу на основі волокна в 1960 році США зобов'язане Каліфорнії. Новий спосіб виробництва застосовує тільки один тип стабілізованого бітуму. На відміну від інших, черепиця стала мати ряд переваг, особливо шанованих американцями: меншу вагу, більшу стійкість до вологи, а головне - поліпшені протипожежні властивості.

Вся бітумна покрівля, вироблена в США в першій половині ХХ століття, була одношарової, а найпопулярнішою моделлю залишалася трипелюсткова. Уже в кінці 1960 р зростаючому попиту покупців, на ринку з'явилася ламінована модель. Це обумовлено не тільки естетичним смаком споживача, скільки підвищеним вимогам безпеки до матеріалу з боку державних структур. Виробництво ламінованої моделі грунтувалося на способі склеювання 2-х і більше гонту різного розміру між собою. При цьому, посипання фарбувалася в різні кольори, створюючи дивовижний переливчастий візерунок. Нагадуючи зовнішньою схожістю дерев'яну дранку, черепиця отримала відгук у любителів прекрасного. Та й технічні характеристики матеріалу затьмарили попередні аналоги - так завдяки другому шару, черепиця стала міцніше і стійкіше до вітру. Цей факт дозволив виробникам бітумного матеріалу підвищити гарантію від 20 до 25 років.

Кінець ХХ століття ознаменувався виробництвом моделей бітумної черепиці «преміум класу», які максимально підвищили технічні характеристики і гарантійні терміни до довічних.

За статистикою, сучасний ринок бітумної черепиці США охоплює 80% ринку скатних покрівель житлових будинків. А ламінована модель, так полюбився американцям, займає 73% дахів.